هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

سرمربی برکنار شده تیم بسکتبال پتروشیمی گفت: یک ماه قبل از آغاز پلی‌آف لیگ مسوولان باشگاه با مربیان خارجی وارد مذاکره شده بودند.

1421393448036_Reza Raghimi-12.jpg

 

مهران حاتمی در گفت و گو با ایسنا،‌ درباره دلایل برکناری‌اش از هدایت تیم بسکتبال پتروشیمی صحبت کرد. او در پاسخ به این سوال که دلیل برکناری او شکست برابر مهرام بود بیان کرد: فکر نمی‌کنم. با توجه به اینکه یک ماه قبل از پلی‌آف و کار اصلی ما در لیگ مسوولان باشگاه تصمیم گرفته‌بودند که تغییرات ایجاد کنند باخت در فینال نمی‌تواند دلیل باشد.. چون با مربیان مختلفی وارد مذاکره شده‌بودند و تماس داشتند. خب من با توجه به ارتباطاتی که داشتم از این موضوع خبردار شدم. البته حق باشگاه است که تغییر ایجاد کند. در آن زمان چند نفر از آن مربیان که دوستان من هم هستند به من خبر دادند که این اتفاق‌ها در حال افتادن است.

سرمربی سابقه تیم پتروشیمی افزود: یک ماه قبل از رقابت‌های پلی‌آف یکی از همین دوستان من پیامی برایم فرستاد که باشگاه به دنبال جذب مربی است. خب عملکرد حرفه‌ای من مشخص بود و من کارم را ادامه دادم چون حق باشگاه می‌دانستم که این تغییرات ایجاد شود.

حاتمی در پاسخ به این سوال که چرا در آن زمان با مسوولان باشگاه صحبت نکردید که دلیل این اتفاق‌ها چیست؟ تصریح کرد: کاری به آن نداشتم چون وظیفه من هدایت تیمم بود. ترجیح می دادم صحبت نکنم و کار کنم. اگر اتفاقی می‌افتاد حاشیه وارد تیم می‌شد و همین مقام نایب قهرمانی هم از دست می‌رفت. ما در شرایط حساسی قرار داشتیم و نباید تمرکزمان از دست می‌رفت.

مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که از تصمیم باشگاه ناراحت نیستید؟ بیان کرد: این نظر آنها بود و ما هم تابع تصمیم باشگاه هستیم. باشگاه حق دارد هرکسی را عوض کند. نظر شخصی من این است که می‌شد زیباتر این اتفاق بیفتد. حداقل احترام افرادی که در دو سال گذشته دو قهرمانی در لیگ و دو نایب قهرمانی در باشگاه‌های غرب‌آسیا کسب کرده‌بودند حفظ می‌شد.

او در پاسخ به این سوال که پس جذب آقای میتف دستیاری شما نبوده و در راستای تغییر شما بوده؟ بیان کرد: این را از مسوولان بپرسید. بعد از اینکه کادر من برکنار شد باشگاه از آقای میتف دعوت کرد. او مرد خوبی است و در این مدت هم به من خیلی کمک کرد.

سرمربی سابق تیم بسکتبال پتروشیمی همچنین گفت: در آن جلسه هم صحبت خاصی نشد. گفتند انتظار از تیم بیشتر بوده یعنی انتظار قهرمانی داشتند. من قول قهرمانی نداده بودم. به خصوص برای لیگ ملی که چالش های زیادی داشتیم. دو هفته قبل از رقابت‌ها دوستان لیگ ملی را معرفی کردند و ما نه تنها که نتوانستیم بازیکن خارجی جذب کنیم از عرفان نساج‌پور هم که سهمیه ملی شد نتوانستیم استفاده کنیم. ما بازیکن پست یک نداشتیم. به هرحال لیگ ملی ضربه بزرگی به تیم ما زد و مطمئنا مسوولان باشگاه از این موضوع و اتفاق‌هایی که افتاد به طور کامل خبر دارند. با این حال خوشحالم جوانی مثل بهنام یخچالی توانست در پست یک به تیم ما کمک کند و اگر در تیم ملی نیز در همین پست به کار گرفته شود با توجه به فیزیکی که دارد می‌تواند در آینده خیلی برای بسکتبال ما تاثیر گذار شود.

شما خبر داشتید یک ماه قبل از پلی‌آف پرونده تغییر شما باز شده اما در جلسه به شما گفته‌اند که از عدم قهرمانی رضایت ندارند. اگر مساله فقط قهرمانی بوده چرا صبر نکردند نتیجه لیگ شروع مشخص شود و بعد دست به تغییر بزنند؟آیا این یک تناقض نیست؟ حاتمی در پاسخ به این سوال که چرا این موضوع را مطرح نکردید؟ تصریح کرد: قرار نیست هرچه را که می‌دانم بیان کنم. کار من حرفه‌ای است. به هر حال مسوولان باشگاه پتروشیمی می‌دانند که با توجه به شرایط و جایگاهی که من دارم جزو مربیانی هستم که ارتباط بین‌المللی زیاد است. من درباره ارتباط بین‌المللی جزو قوی‌ترین مربیان هستم و این را باشگاه می‌داند. به هرحال فرقی ندارد. حق باشگاه بود و در حوزه فعالیتی من قرار ندارد. فقط صحبت من این است که این اتفاق می‌توانست بهتر بیفتد. اینکه لفظ اخراج در تمام رسانه‌ها مطرح شد درست نبود. تمام مربیان یا اخراج شده‌اند یا یک روز اخراج می‌شوند اما می‌شود احترام‌ها حفظ شود.

او افزود: در هیچ جای دنیا مربی که دو سال قهرمان شده‌است اینگونه تغییر نمی‌کند و تنها در ایران است که باشگاه با مربی که تیمش را قهرمان کرده اینچنین رفتار می‌کند.

حاتمی در پاسخ به این سوال که ابتدا تمایلی به جذب حامد آفاق نداشتید و شرایط باشگاه باعث شد این بازیکن جذب شود و دیگر نتوانید از عرفان نساج‌پور استفاده کنید. آیا این موضوع خودش نمی‌تواند باشگاه را به عنوان مقصر عدم قهرمانی معرفی کند؟ بیان کرد: خیر. به هیچ وجه اینطور درباره بازیکن ملی صحبت نکنیم. وقتی یک بازیکن جذب می‌شود یعنی مربی آن را خواسته است. من شرایط را پذیرفته بودم که حامد آفاق هم در روزهای آخر به ما اضافه شد. او بازیکن بزرگی است که به ما خیلی کمک کرد. جذب او به هیچ وجه اشتباه نبود.

او ادامه داد: اکنون پتروشیمی نمی‌خواهد باشم. همانطور که سه سال پیش خواست که در این تیم باشم. آن روز آنقدر خوشحال نشدم و امروز هم زیاد ناراحت نیستم. ما مربیان یاد گرفته‌ایم که حرفه‌ای فکر کنیم. گله ای ندارم. واقعا در این دو سال و چند ماه تماشاگران ما حمایت ویژه‌ای از من داشتند که از همه آنها تشکر می‌کنم. به نظر من نکته‌ای که در دو سال گذشته بود اعتمادی بود که باشگاه به من کرد و اعتمادی دو طرفه بود. اما امسال این اعتماد وجود نداشت.نایب قهرمانی هم نتیجه خوبی است. قبول کنیم که مهرام هم تیم بزرگی است. مهرام بازیکنانش جای خودشان بازی می‌کردند اتفاقی که در تیم ما نیفتاد. ما در لیگ ملی این مشکل را داشتیم که در لیگ حرفه‌ای این مشکل در تیم وجود نخواهد داشت.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران در سال 2012 در پاسخ به این سوال که گفته شده باشگاه از شما خواسته به عنوان مدیر فنی یا مشاور با پتروشیمی همکاری داشته باشید. این موضوع صحت دارد یا نه؟ گفت: نه این موضوع مطرح نشده است. اگر هم مطرح می شد قبول نمی کردم چون از رفتاری که دیدم ناراحت هستم. هیچ جای دنیا چنین رفتاری با مربی که تیم را قهرمان کرده نمی‌کنند. حق باشگاه است که تغییر ایجاد کند اما رفتار صمیمانه انجام نشد که به نظرم زیبا نبود.

حاتمی در پاسخ به این سوال که این روزها چه کار می‌کنید و اگر پیشنهادی داشته باشید قبول می‌کنید؟ بیان کرد: این روزها ترجیح می‌دهم سکوت کنم. امیدوارم با آغاز لیگ حرفه‌ای مجموعه پتروشیمی بتواند خوب کار کند و بتواند نتیجه‌ای در خور بگیرد.




برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ چهار شنبه 22 بهمن 1393 ] [ 14:53 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 409
بازدید کل : 178446
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar